Blogs

Wat gebeurt er als je een cao niet (volledig) toepast?

Wat gebeurt er als je een cao niet (volledig) toepast?

In de meeste gevallen is er een cao van toepassing omdat deze algemeen verbindend verklaard is. Dat betekent dat de cao voor de gehele sector geldt. Hoe jij erachter kan komen welke cao voor jouw organisatie van toepassing is, kun je lezen in onze vorige blog. Maar...

Lees meer
Welke cao moet je toepassen?

Welke cao moet je toepassen?

Je bent een tijd geleden voor jezelf begonnen en je hebt ondertussen personeel aangenomen. De kans is groot dat je nu een cao moet toepassen. Wat een cao precies is hebben wij in een eerdere blog beschreven. Maar hoe weet je nu onder welke cao jouw organisatie valt?...

Lees meer
Wat is een cao?

Wat is een cao?

Veel ondernemers krijgen te maken met een cao zodra zij een eerste personeelslid in dienst nemen. Een cao wordt vaak gezien als een complex en uitgebreid document waar je als werkgever mee te maken hebt. Maar wat is precies een cao? Cao is een afkorting die staat voor...

Lees meer
Kosten van een zieke werknemer beperken?!

Kosten van een zieke werknemer beperken?!

Na een tijd ondernemen is de behoefte aan wat extra handen ontstaan; Je hebt besloten om een eerste personeelslid aan te nemen. Je denkt als startende werkgever na over al jouw risico’s en zo ook over het ziekterisico. Jouw werknemer kan ziek of arbeidsongeschikt...

Lees meer
Jouw eerste personeelslid

Jouw eerste personeelslid

Je bent als ondernemer ooit een keer voor jezelf begonnen. Je hebt dit misschien gedaan omdat jouw passie bij ondernemen ligt, je graag een uitdaging aan gaat of omdat je graag vrijheid hebt. Je zaken lopen goed en er ontstaat behoefte aan wat extra handen. Je besluit...

Lees meer
Startende werkgever en de Belastingdienst

Startende werkgever en de Belastingdienst

Als startende ondernemer moet je veel dingen regelen. Waar je rekening mee moet houden als je je eerste personeelslid in dienst neemt, kan je zien in onze checklist. Daarin staat beschreven dat je je onder andere als werkgever moet aanmelden bij de Belastingdienst. Je...

Lees meer
Dezelfde arbeidsvoorwaarden voor al jouw werknemers

Dezelfde arbeidsvoorwaarden voor al jouw werknemers

Veel werkgevers maken gebruik van payroll of payrolling. Het verschil tussen die vormen hebben wij in onze vorige blog uitgelegd. Het voordeel van payroll is dat jij als werkgever geen zorgen hebt over je personeelszaken. Veel werkgevers lopen er echter tegenaan dat...

Lees meer
Payroll vs Payrolling

Payroll vs Payrolling

Het bijhouden en het organiseren van de personeelszaken kan voor de nodige stress en drukte zorgen. Je denkt daarom als werkgever misschien weleens aan payroll. Maar wat is payroll precies? Wat is het verschil met payrolling? En wat zijn de eventuele gevolgen voor jou...

Lees meer
Wanneer besteed je jouw personeelszaken uit?!

Wanneer besteed je jouw personeelszaken uit?!

Je bent een startende ondernemer met een mooie onderneming die hard groeit. Je krijgt steeds meer klanten, meer projecten, maar ook meer werknemers. Deze werknemers waardeer je ontzettend, want je hebt ze hard nodig voor jouw bedrijf. Maar hoe zorg je er nu voor dat...

Lees meer
Personeelszaken uitbesteden aan echte professionals

Personeelszaken uitbesteden aan echte professionals

Personeelszaken zijn de laatste jaren een complexe materie geworden. Een pittige klus dus die een bedrijf er niet zomaar even bij neemt. Alle administratie moet volgens de wettelijke bepalingen gebeuren en dit vraagt veel tijd en kennis. Jouw personeelszaken...

Lees meer
Wat is een verzuimbeleid?

Wat is een verzuimbeleid?

In de blog Het voorkomen van ziekte hebben we beschreven dat het hebben van een verzuimbeleid van groot belang is. Het zorgt ervoor dat jij als werkgever, maar ook de werknemers, weten hoe zij met (ziekte)verzuim om moeten gaan. De taken, verantwoordelijkheden en...

Lees meer
Het voeren van een verzuimgesprek

Het voeren van een verzuimgesprek

Ziekte van een werknemer kan iedere werkgever overkomen. In onze vorige blog hebben we uitgelegd wat jij kan doen als werkgever om ziekteverzuim zoveel mogelijk te voorkomen. Eén van de dingen die jij kunt doen is het gesprek aan gaan met jouw werknemer. Dit kan...

Lees meer
Het voorkomen van ziekte

Het voorkomen van ziekte

Ziekteverzuim kun je natuurlijk niet altijd voorkomen; werknemers worden nu eenmaal ziek. Dit kan een flinke verkoudheid of een gebroken been zijn, maar ook bedrijfsongevallen kunnen ervoor zorgen dat werknemers tijdelijk niet kunnen werken. Als werkgever wil je...

Lees meer
Chat openen
1
Hoi! Kunnen wij je helpen?